top of page
Søg
  • Forfatters billedeKasper Skov

Skægget er mændenes svar på make-up.

Opdateret: 26. feb. 2019


Man gemmer godt nok ikke ansigtet bag rouge og øjenskygge, men i stedet bag ansigtshår.

De fleste mænd har nok oplevet, at man hiver en kvinde med hjem i sengen efter en bytur, for så dagen efter at opdage, at hende man troede var Angelina Jolie, i virkeligheden er Shreks lillesøster, fordi make-uppen er blevet tværret ud i hovedpuden.

På samme måde tror jeg også nogle gange det sker, at kvinder falder for en rigtig mand, skovhugger-typen, som med et stort kraftigt fuldskæg oser maskulinitet. Men så en dag skal der ske noget nyt, så han barberer fuldskægget af og går fra at være Chuck Norris til at være drengen fra Alene Hjemme.

Jeg kender det fra mig selv, altså, det er ligegyldigt hvor langt mit skæg bliver, så bliver jeg aldrig sådan rigtig macho, jeg har lidt en Peter Pan ting kørende, men jeg ser alligevel lidt ældre ud med skæg. Barberer jeg det af, så skal jeg pludselig vise ID for at komme ind på McDonalds, hvor jeg godt nok kan benytte mig af kuglerummet uden nogen skæve blikke. Jeg får farvekridt og ballon når jeg spiser på Jensens, når mit ansigt er glatbarberet.

Skægget snyder kvinder, ligesom Make-up snyder mænd. Og derfor tror jeg at mit råd til kvinderne bliver: Næste gang du møder en rigtig mande-mand med skæg som ville gøre selv Gandalf misundelig, så bed ham om et billede fra inden 90% af ansigtet bestod af hår, så du ved hvad du har med at gøre. Så undgår du i hvert fald at få et kæmpe chok den dag det bliver barberet af, og du pludselig er gift med en dreng på seks og et halvt.

Og så er han måske ikke længere den sexede machomand som du forelskede dig i, som fejede benene væk under dig og i det hele taget tog dig med storm. Nu er han måske endda lidt feminin at se på. Måske rollerne skal byttes i soveværelset hvor det fra nu af er ham der kan få jaget en buttplug op bagi i stedet for dig. Nu kan du være den dominerende i parforholdet og i soveværelset.

Det bliver i øvrigt med lyset slukket fremadrettet når I skal have sex, for den lille vatnisse af en dreng du har giftet dig med, han kan ikke tænde op i noget med det unge ansigt. Lyset slukket eller bind for øjnene under sex, det er nødvendigt.

4 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Nye danske magasiner

I en tid hvor det trykte medie er under stadig større pres, giver det ikke mening at kaste sig ud i et startup som involverer fysiske magasiner, som man kan købe i kiosken eller på tankstationen. Det

4 gode grunde til at få fat i en babynest

Babyer er dejlige, nuttede, uimodståelige og fyldt med livsenergi som smitter af på dig. Desværre kan de også af og til føles om en lænke om benet på dig - eller måske snarere en lænke om armene - for

Det kolde nord

Jeg har været på en rejse. En rejse til det kolde nord. Og selvom det måske lyder som en længere færd, så tog det faktisk ikke mere end 1,5 times tid i bil. Jeg har besøgt det kolde nord, også kaldet

Post: Blog2_Post
bottom of page