top of page
Søg
  • Forfatters billedeKasper Skov

Det kolde nord

Opdateret: 26. mar. 2019


Jeg har været på en rejse. En rejse til det kolde nord. Og selvom det måske lyder som en længere færd, så tog det faktisk ikke mere end 1,5 times tid i bil.


Jeg har besøgt det kolde nord, også kaldet for Skagen, og selvom det normalt er i sommermånederne der er liv og glade dage i Danmarks nordligste punkt, så er der faktisk god grund til at kigge forbi om vinteren også.


Som læsere af min blog ved, så kan jeg godt lide at være impulsiv med mine rejser, og det samme gjorde sig også gældende med min tur til Skagen. Min fætter Martin og jeg talte i telefon sammen en dag, hvor vi konstaterede at vi begge havde tom kalender ugen frem. Derfor var det kun naturligt at vi foretog os noget sammen.


Det vi skulle foretage os var altså en tur nord på. Vi bookede en mindre lejlighed med fed udsigt til virkeligt billige penge – formentlig fordi lejlighederne bare står tomme på den her tid af året alligevel. Udover havudsigt, lækkert nyrenoveret badeværelse og et fladskærmsfjernsyn på størrelse med en bordplade, så var der også sikret hygge ved pejsen.

Jeg har ikke selv tidligere stiftet bekendtskab med en biopejs. For mig er en pejs noget der skal brænde på, så tænder man op, røg ud af skorstenen og varme til rummet, men en pejs der bruger bioethanol, sprit, som brændsel.. Jeg anede ikke det eksisterede. Men det viste sig faktisk at være noget af det bedste ved lejligheden. Bedre end biograflærredet af et tv, bedre end badeværelset med de flotte klinker. Vi endte nemlig med at bruge rigtig lang tid foran den hyggelige biopejs, og havde min fætter været en kvinde, eller måske bare lidt pænere (joke!) så havde det været vildt romantisk.


Vi to unge gutter kunne dog også godt fornøje os ved pejsen, selvom vi ikke drak varm kakao og delte tæppe. Vi endte nemlig med at få snakket om løst og fast, og formåede at få vendt verdenssituationen et par gange i skæret fra ilden.


Nå ja, så var vi selvfølgelig også på sightseeing, men vi har begge besøgt Skagen adskillige gange, hvorfor det ikke endte med at blive den helt store oplevelse for os.


En stor oplevelse var de to burgere vi fik købt på en café dog. Det var nærmest den eneste der havde åbent, og gudskelov for det, for deres café-burgere var en konge værdig.

1 visning0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle

Nye danske magasiner

I en tid hvor det trykte medie er under stadig større pres, giver det ikke mening at kaste sig ud i et startup som involverer fysiske magasiner, som man kan købe i kiosken eller på tankstationen. Det

4 gode grunde til at få fat i en babynest

Babyer er dejlige, nuttede, uimodståelige og fyldt med livsenergi som smitter af på dig. Desværre kan de også af og til føles om en lænke om benet på dig - eller måske snarere en lænke om armene - for

Post: Blog2_Post
bottom of page